Montag, 12. Januar 2009

Was nähe ich im neuen Jahr?!
What do I sew in the new year?!




Hier einige Bilder von neuen Mysterie "Double Delight " von Bonnie Hunter. Den Link findet ihr auf meiner Seite. Als erstes die Stoffwahl. Ich habe Rot statt blau, leicht grün-blau statt chestergelb , braun und altrose habe ich gelassen und natürlich die Neutralen. Ein Bild zeigt Schritt 1, square in a square, mit viel Arbeit verbunden, aber geschafft.

Here you can see pictures of the new Mystery "Double Delight " from Bonnie Hunter. The link is on my page. At first the Color Selections from the fabrics. I take red instead of blue, light green-blue instead of chester, brown and double pink I take the same and the neutrals. One picture shows Step 1, square in a square, makes many work, but I have it done.




Für die Pinken wurden auch alte Schürzen zerschitten, wie ihr sehen könnt.


For the pink I cut old aprons too, you can see it.



Auch hier habe ich wieder etwas Neues angefangen: Sammeltäschchen.

Früher haben unsere Mütter Tassen gesammelt und wir sammeln Täschchen. Jedes kann auch zur großen Tasche verarbeitet werden. Gibt es bei: http://www.sammeltaschen.de/




Here you can see an another new project : Sammeltäschchen - little collectionbags. Former our mothers are collecting cups, but we collects collectionbags. Every one can be a big standard bag. You can become it here: http://www.sammeltaschen.de/




Ich habe mir ein Aufhängebord ausgedacht, wie ihr sehen könnt sind es Gabeln und Löffen auf einem Brett.
I had think about a hangingbord, you can see there are forks and spoons on a plank.



Stepp 2 und 3 vom Mysterie
und bald gibt es mehr zu sehen...........
Step 2 and 3 from the mystery
and you can seen more soon ............

Kommentare:

Renate hat gesagt…

Hallo Elke,
dein DD wird superschön! Die Schürzen gehörten doch bestimmt einmal zu Trachtenkleidern, oder?
Liebe Grüße
Renate

Peg - Happy In Quilting hat gesagt…

Elke your little bags are just so cute.....love all your square in a square blocks..

Amelie hat gesagt…

Hallo Elke,
ich stelle die Übersetzung der Babyschühchen in meinen Blog rein.
Amelie

Linda C. hat gesagt…

Hello, Elke! I love the fabrics you have chosen for your Double Delight. I cut all the pieces for mine before going on a Retreat about three weeks ago. I had so many things to work on, that I had to hurry and make one little pink and white nine-patch, just so I could say I worked on it. I just finished assembling another quilt top, so I'm going to go back to my Old Tobacco Road, and then to Double Delight.

Calamity Jane's Cottage, Bonnie hat gesagt…

Hi Elke,
You do beautiful work and we need to see more. Thank you for stopping by with such kind words.
Keep posting, I'll be back.
Bonnie